THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday 21 January 2013

Tribute To Silent Death


Silent Death sebuah lagenda death metal Malaysia yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Sumbangan mereka terhadap persada underground Malaysia akan terus dikenang terutamanya bagi Arwah Stone dan Pink yang pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya. Sejarah asal -usul band ini tidak perlu  diulas panjang namun anda boleh merujuk  DISINI bagi mengetahui susur galur band ni dari mula sehingga kelahiran album mereka yang terakhir Silent Kiss Of Death.

Ulasan lanjut menceritakan tentang release ini . Tribute album ini telah dikeluarkan oleh  METALZONEDISTRO yang telah lama beroperasi sebagai pengeluar dan pengedar album-album metal dinegara kita. Secara ringkasnya album melibatkan beberapa metal tanahair seperti Atomicdeath, Hellstorm, Guttural, Infernal Void, Shadow of Death, Visitant, Demizer, Storming Steels, Infernal Void, Corpse Reaper, Persistence in Mourning , Hell Thrash Horsemen, Zuriarts,  dan Vinir.




Album tribute ini turut memuatkan 2 track bonus yang dipetik daripada Dark Live Compilation 1993 (Devouring Judas dan Spellbound) yang bukan lagi asing bagi mengikuti perkembangan underground Malaysia sejak dulu lagi. Album Tribute ni lengkap sekali dengan poster bersaiz A3 dan hanya dikeluarkan dalam 1000pcs diseluruh Dunia.

Track-track yang ada dalam cd ini adalah sebagai penghormatan kepada  Silent Death semata-mata daripada band-band yang berdedikasi untuk turut serta menjayakannya. Track-track yang boleh mengembalikan kepada zaman kegemilangan Silent Death dimana kebanyakan dari kita membesar dengan lagu-lagu mereka adalah
1)  Atomic Death-Dying Moment,
2) Hellstorm - We Are Death
3) Guttural - Reign Of inferno
4) Visitant - Before The Sunrise
5) Shadow Of Death - Twisted Faith
6) Persistance In Mourning -Preacher of The Dark
7) Demizer - Book of Death
8) Storming Steels - Satanic Unity
9) Infernal Void - Inner Power
10) Corpsereaper - Armageddon
11) Hell's Thrash Horsemen - Morbid Massacre
12) Vinir- Your Time (Legend in Memorium)
13) Zuriarts - Spellbound
14) Devouring Judas(diambil dari Dark Live Compilation 1993)
15) Spellbound ((diambil dari Dark Live Compilation 1993)

Kehebatan band Silent Death tiada tolok bandingnya. Mereka antara penggerak awal muzik underground yang ketika itu cukup kecil komunitinya berbanding hari ni. Lebih menarik dalam band-band menyampaikan lagu-lagu Silent Death dengan cara mereka sendiri tanpa meniru secara bulat-bulat dari lagu asal yang dipersembahkan. Nyata Silent Death begitu sinonim apabila menyebut scene underground Malaysia. Oleh itu, sebagai metalheadbangers yang menghargai karya-karya Silent Death jadikan album tribute ini sebagai koleksi anda yang hebat bagi tahun 2013.

Album ini turut boleh didapati  di Trooper Art Regime Distro dengan menghubungi Rock Angel (012-6429431) atau Man Rabaxx (012-5371675) dengan harga RM30 (termasuk postage) segera. Hail Silent Death . Jasamu tetap segar dalam ingatan.

0 comments: